Summary: |
Inovace školy vychází z nových potřeb škol 21.století. Školaposkytuje ucelené vzdělání dětem s různou úrovní nadání, aniž by byly za menšíobjem vědomostí jakkoli trestány a separovány do různých druhů škol. V dřívějšídobě udržovaný a některými školami ještě uplatňovaný mocenský, autoritativnívztah vůči dětem je nahrazován partnerským přístupem (z ústředního herce sestává režisér), prosazuje se jiná organizace a efektivní metody vyučování(kooperativní učení, projekty, integrace předmětů), je třeba rozvíjetzodpovědnost žáků (ne manipulace a slepá poslušnost). Diplomová práce ukazujecestu, kterou jsem jako ředitelka školy prošla na cestě změn, na cestě k týmovéspolupráci, zlepšování klimatu školy, budování Montessori tříd a jejich vliv nacelkový obraz školy. Na cestě bylo a je mnoho překážek. Děti si ale jejichpřekonávání zaslouží. Ráda bych byla nápomocna i dalším ředitelům, kteří věří,že je třeba školy měnit tak, aby se v nich děti i jejich rodiče, ale nakoneckaždý, kdo do ní vstoupí, cítil dobře a naladil se pro další celoživotnívzdělávání. |