Tato absolventská práce je zaměřena na cílovou skupinu dětí do 1 roku věku. Jejím cílem je najít a popsat vhodné muzikoterapeutické metody a aktivity, jejichž prostřednictvím lze rozvíjet základní dovednosti cílové skupiny, a v této souvislosti vytvořit čtyři vzorové metodiky muzikoterapeutických programů, jednu pro každé čtvrtletí prvního roku života kojence. Především je kladen důraz na rozvoj jemné a hrubé motoriky, sociálních dovedností, komunikace a řeči. Je zde stručně popsán obecný termín muzikoterapie. Muzikoterapeutické metody jsou definovány s ohledem na cílovou skupinu. Popisuje tedy, jak mohou jednotlivé metody reagovat na její potřeby. Je uvedeno, které z metod muzikoterapie jsou pro cílovou skupinu vhodné, v jakém smyslu a v jaké podobě. Cíle by nebylo možno dosáhnout bez prohloubení znalosti cílové skupiny. Proto práce popisuje optimální psychomotorický vývoj prvního roku života v podobě klíčových mezníků vývoje smyslového vnímání, jemné a hrubé motoriky, komunikace a řeči. Cílová skupina je charakterizována, je nastíněna dynamika vývoje a díky tomu lze popsat potřeby skupiny pro optimální vývoj.
Record details
Physical Description:print regular print 53 stran : 9 příloh ; 31 cm
Publisher:2023
Content descriptions
Dissertation Note:
Absolventská práce (Dis.), Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická, 2023