Tato absolventská práce se zabývá konkrétněji problematikou jedné ze specifických poruch chování, a to poruchy pozornosti spojené s hyperaktivitou (ADHD); někdy také označované jako hyperkinetický syndrom. Cílem je jednak ukázat přehled, jakož i variabilitu konkrétních možných přístupů k „hyperaktivním dětem“ (od farmakologických, přes psychologické, speciálně pedagogické, uznávané alternativní přístupy, až po běžná praktická režimová opatření mající rovněž nezanedbatelný vliv). Primárně se zaměřuje na předškolní a školní děti s touto poruchou. Ostatní vývojová období jsou zmíněna pouze okrajově, pokud je to nezbytné z hlediska kontextu. Nezbytnou součástí cíle je reflexe využití a přínos některých těchto přístupů v konkrétní praxi na Základní škole pro žáky se specifickými poruchami chování a v Pedagogicko-psychologické poradně Na Zlíchově 19, Praha 5. Práce je uvedena příslušnou terminologií, historickým exkursem a klasifikací pro snadnější pochopení této problematiky. Dále pak následuje přiblížení jednotlivých přístupů s jejich podrobnějším vysvětlením a zhodnocením praktického přesahu.
Record details
Physical Description:print regular print 50 stran : bez přílohy ; 31 cm
Publisher:2023
Content descriptions
Dissertation Note:
Absolventská práce (Dis.), Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická, 2023