Práce s názvem „Podpora předškolních dětí k všestrannému rozvoji pomocí cvičení v Sokole“ se snaží odpovědět na otázku, zda-li je možné pomocí aktivit běžně provozovaných v sokolských oddílech předškolních dětí podporovat všechny oblasti vzdělávání, které jsou definovány v Rámcovém vzdělávacím plánu pro předškolní vzdělávání. Práce s odkazem na odbornou literaturu vymezuje pojem předškolní dítě a snaží se popsat charakteristiku tohoto období a cíle, kterých chceme vzděláním v tomto období u dětí dosáhnout. Jako nejvýznamnějším pedagogickým nástrojem pro toto období se podrobně práce zabývá hrou a dále motivací. Z toho následně vychází první dva popsané způsoby podpory. Dále práce popisuje Sokol, jeho základní strukturu včetně vzdělávání cvičitelů a také nejčastější činnosti v něm. Z toho pak vyplývají další dva způsoby podpory, které jsou dopomoc jako způsob jakým zajistit úspěch dítěte a osobní příklad, kterým cvičitel podporuje žádoucí chování a hodnoty. Cílem práce bylo popsat tyto způsoby podpory, které mohou cvičitelé u dětí předškolního věku uplatnit, aby se každé dítě mohlo co nejlépe rozvíjet, zhodnotit je a doporučit zlepšení. Aby mohlo být zhodnoceno, jestli jsou tyto způsoby podpory v praxi využívány a pokusit se najít doporučení pro zlepšení, bylo nutné práci doplnit o šetření. To sledovalo skutečné využívání způsobů podpory dětí i ověřování pestrosti vzdělávací nabídky. Pro šetření bylo využito metod kvalitativního výzkumu. Překvapivým závěrem bylo intuitivní poskytování podpory dětí cvičiteli. Jako doporučení pro zlepšení navrhuji doplnit vzdělávání cvičitelů o teoretické znalosti hlavně jak s úpravou hry, tedy pedagogickými cíli a motivací pracovat.
Record details
Physical Description:print regular print 87 stran : 10 příloh ; 31 cm
Publisher:2023
Content descriptions
Dissertation Note:
Absolventská práce (Dis.), Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická, 2023