Summary: |
Cílem mé práce je informovat veřejnost, především pedagogické pracovníky, jak správně pracovat s dětmi, které trpí Touretteovým syndromem (TS), jak vést výuku a předcházet nežádoucím vlivům, které negativně ovlivňují dětí s TS. V první části se věnuji popisu TS, příčinám a příznakům, léčbě a přidruženým poruchám chování a léčbě těchto poruch. Dále se zmiňuji také o alternativním způsobu léčby, která je v poslední době velmi využívanou metodou při léčbě. Dále popisuji specifikaci práce s dětmi s TS ve školských zařízeních. Věnuji se speciálním vzdělávacím potřebám, integraci, organizaci, podmínkám, postupům a zásadám při vzdělávání dětí s TS, zmiňuji také pedagogicko-psychologické poradenství, které je velmi důležité u dětí s TS, jelikož TS způsobuje dětem mimo tiků také přidružené poruchy chování (např. úzkost, deprese), důležité jsou také metody vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení a chování. Na konci se ještě zmiňuji o zájmovém a neformálním vzdělávání, to je pro děti s TS důležité, protože kroužky a jiné zájmové činnosti jsou podstatné při vybití energie a děti, které se zaměřují na nějakou činnost často ani žádné tikové projevy nemají nebo se dají zamaskovat za určitou činnost. |