Exempláře k vypůjčení
- Dostupné pro výpůjčku: 1 z 2 exemplářů (Katalog Evergreen) (Zobrazit)
- Dostupné pro výpůjčku: 1 z 2 exemplářů (Jabok)
Počet rezervací:
0 (na celkový počet 2 exemplářů)
Knihovna/pobočka | Signatura / Poznámky k exemplářům | Čárový kód | Umístění | Status | K vrácení dne |
---|---|---|---|---|---|
Knihovna Jabok | Ped-4.1 | 424480040652 | Odborná literatura | Vypůjčeno | 15.04.2024 |
Pořízeno z projektu Škola jako místo, kde se vzdělává a žije: CZ.07.4.68/0.0/0.0/16_037/0000325 | |||||
Knihovna Jabok | Ped-4.1 | 424480040653 | Odborná literatura | Volné | - |
Pořízeno z projektu Škola jako místo, kde se vzdělává a žije: CZ.07.4.68/0.0/0.0/16_037/0000325 | |||||
Detaily záznamu
- ISBN: 978-80-247-3704-1
-
Fyzický popis:
223 s. : il. ; 24 cm
regular print - Vydání: Vyd. 1.
- Nakladatel Praha : Grada, 2014
Údaje o obsahu
Poznámka o bibliografii apod.: | Obsahuje bibliografie, bibliografické odkazy a rejstříky |
Souhrn apod.: | Když pracovníci NASA hledali profesi, která by vyžadovala podobné vlastnosti osobnosti, jaké jsou kladeny na špičkové letce, počítač prý z několika stovek profesiogramů vyhodnotil jako nejbližší vhodné povolání profesi učitele. Je proto možné konstatovat, že učit ve škole je stejně náročné jako řídit raketoplán, ne-li těžší a nebezpečnější. Proč se tedy více pečuje o psychiku špičkových pilotů než o psychiku pedagogů, když zátěž je srovnatelná? Jak uvádí sám autor: „Kdyby učitelé znali a používali alespoň některé poznatky aplikované psychologie, žili by ‚bohatěji uvnitř‘, byli by spokojenější ve svém soukromém životě a též ve třídách, sborovnách či školních kabinetech by vládla větší pohoda.“ Právě k této spokojenosti by měla publikace přispět. Po jejím přečtení by měl každý učitel více porozumět náročnosti učitelské profese, přičemž toto porozumění se může stát návodem ke zvládání nejrůznějších nesnází a překážek ve škole. A pokud se některé potíže přesto nepodaří úspěšně vyřešit, nebude je touto knihou poučený pedagog chápat jako své osobní selhání. Na co se autor zejména zaměřil? Vybírá základní témata z psychologie osobnosti, z obecné, vývojové, sociální a pedagogické psychologie. Zaměřuje se zejména na „silná témata“, tedy na oblasti, které trápí naše současné učitele: zvládání nevhodného chování žáků, učitelského stresu, školních konfliktů či komunikace s problémovými rodiči apod. Připomíná také další psychologické zákonitosti, jako například chyby ve vnímání a hodnocení žáků, techniky podporující komunikaci učitel–žák a učitel–rodič, poznávání a utváření klimatu školní třídy či školy a mnohé další. ((Nakladatelská anotace) |
Hledat podobné tituly podle tématu
Téma: | pedagogická psychologie učitel a žák sociální psychologie psychologie osobnosti pedagogická praxe učitelská profese psychologické aspekty učitelé |
Žánr: | příručky |