Souhrn apod.: |
Práce si klade za cíl analyzovat, jakých změn doznalo filozofickézázemí pedagogiky (učení a odkaz) Marie Montessori, srovnáme-li současný „světMontessori“ s dobou života zakladatelky této pedagogiky. Z knih psaných MariíMontessori je zcela zřejmé, že její filozofie, životní hodnoty a přístup kdětem, vycházejí z hluboké víry v Boha. Jakkoli je rozvinutí pedagogických metodv podání Marie Montessori vědeckou disciplínou a projevem vysoké odbornosti napoli dětské psychologie, lze konstatovat, že snaha MM k hledání „jiných cest“pramení v žité lásce k člověku a dítěti a v hluboké důvěře v Kristovo učení, vněmž jsou důstojnost a „zázrak“ dítěte jasně deklarovány (například v kapitole10 Markova Evangelia). Evangelijní pohled na dítě je velmi podobnýfilozofickému a komunikačnímu zázemí pedagogiky Marie Montessori, která se vesvém díle svou inspirací Ježíšem nikterak netají, ba naopak velmi četně Novýzákon cituje a z něj čerpá. |