Souhrn apod.: |
Práce se zabývá možností zavedení témat VZDUCH, TEPLO, SVĚTLO do výuky tak, aby v sobě nesly prvky Montessori pedagogiky. Je rozdělena načást teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá významem vzduchu,světla a tepla na Zemi a jejich nezbytností pro život. Tyto kapitoly mohouposloužit jako zdroj informací pro uplatnění v praxi. Na teorii navazuje částpraktická, která nabízí aktivity k jednotlivým vzdělávacím oblastem. Tematickycelek proniká jak do kosmické výchovy, tak do matematiky, českého jazyka,pracovní, výtvarné a hudební výchovy. Cílem je podrobněji děti seznámit svýznamem vzduchu, světla a tepla pro život a pochopení přírodních zákonitostí.Svým činnostním a badatelským charakterem umožní hlouběji porozumětzákonitostem přírodních procesů, a tím si uvědomit i užitečnost přírodovědnýchpoznatků a jejich aplikací v praktickém životě. Děti se učí klást otázky (Jak?Proč? Co se stane, jestliže?) a hledat na ně odpovědi, vysvětlovat pozorovanéjevy, hledat a řešit poznávací nebo praktické problémy, využívat poznánízákonitostí přírodních procesů. Aktivity dětem umožní procvičit také čtení,psaní, gramatiku, sestavovat příběhy a pracovat na pokusech. Záměrem jezpracovat zábavnou formou tuto problematiku a případně nabídnou praktickénáměty pro práci na základní škole. V závěru práce je věnován prostor shrnutívýsledků daného tématu. Přílohou jsou konkrétní materiály, se kterými dětimohou pracovat. |